Reglement

Reglement Survento Fanfare Festival

Artikel 1 - Organisatie

De organisatie van het Survento Fanfare Festival (SFF) is in handen van Stichting Survento Surhuisterveen.

 

Artikel 2 - Deelname

Deelname is definitief na ontvangst van het aanmeldingsformulier en betaling van het inschrijfgeld (€ 200 per orkest). Het inschrijfgeld dient voor de op de factuur vermelde datum te zijn overgemaakt op het rekeningnummer van de organisatie. Indien de betaling niet tijdig wordt voldaan, komt de aanmelding te vervallen.

 

Artikel 3 - Indeling deelnemers

De deelnemers worden ingedeeld in 3 groepen:

a.      Concert divisie en 1ste divisie in groep A

b.      2de en 3de divisie in groep B

c.      4de en 5de divisie in groep C

 

Artikel 4 – Programmering

Iedere deelnemer kan maximaal 40 minuten gebruik maken van het podium. Deze tijd is inclusief applaus, het klaarzetten en opruimen van (slagwerk)instrumentarium en presentatie. De tijdwaarneming start wanneer de eerste opbouwhandeling van de betreffende vereniging op het podium en stopt wanneer de laatste muzikant het podium heeft verlaten. Iedere deelnemer is vrij in de keuze van de te spelen werken. De presentatie van het programma dient de deelnemer zelf te verzorgen.


Artikel 5 – Facilitaire zaken, multimedia

De deelnemers hebben de mogelijkheid gebruik te maken van de aanwezige licht- en geluidsapparatuur en beamer. Indien hier gebruik van wordt gemaakt dient 14 dagen voorafgaande aan het festival een draaiboek ingeleverd te worden. Indien van toepassing ontvangt de organisatie graag de PowerPoint presentatie 14 dagen van tevoren. De PowerPoint presentatie dient door een door de deelnemer ingeschakeld persoon te worden bediend. Gebruik van eigen computer, laptop of andere gegevensdragers is niet mogelijk.

Het gebruik van ‘vervuilende’ materialen (poppers, confetti, sneeuwmachines, ballonnen e,d,) is niet mogelijk.


Artikel 6 – Volgorde van optreden

Binnen de groepen wordt de volgorde van spelen door de organisatie bepaald. De volgorde wordt ruim voor het festival aan de deelnemers bekend gemaakt.

 

Artikel 7 - Jurering

De jurering van de deelnemers geschiedt door een vakjury, bestaande uit 3 personen. De muzikale prestaties, de programmaopbouw, de presentatie en het entertainment worden afzonderlijk beoordeeld. De vakjury kent tevens de solistenprijs toe aan de beste solist uit de groep.

 

Artikel 8 – Puntentelling

De bands worden beoordeeld op 3 onderdelen:

a.      Muzikaliteit

b.      Programmaopbouw

c.      Presentatie en entertainment

De jury kent de volgende punten toe:

-         onderdeel a : nummer 1 = 100, nummer 2 = 97, nummer 3 = 94, nummer 4 = 91 etc.

-         onderdeel b : nummer 1 = 50, nummer 2 = 48, nummer 3 = 46 nummer, 4 = 44 etc.

-         onderdeel c : nummer 1 = 50, nummer 2 = 48, nummer 3 = 46 nummer, 4 = 44 etc.

 

Artikel 9 - Prijzen

De volgende prijzen worden toegekend:

1.      Solistenprijs, voor de beste solist per groep

2.      Best beoordeelde optreden per groep

3.      Entertainmentprijs voor het beste optreden van alle deelnemers.

Alle deelnemers krijgen tevens een verslag uitgereikt.

 

Artikel 10 – Instrumentarium

​Deelnemers moeten gebruik maken van onderstaand slagwerk dat aanwezig is op het podium. Iedere deelnemer is aansprakelijk voor eventuele schade die aangebracht wordt aan dit slagwerk. Het slagwerk dat aanwezig is bestaat uit:

·      Pauken 4 delige set Majestic 23/26/29/32” incl. kruk

·      Buisklokkenspel incl. hamers

·      Concert basdrum op wagen

·      Klokkenspel incl. stander

·      Xylofoon

·      Vibrafoon

·      Marimba

·      Gong incl. stander en klopper

·      Drumstel incl. hardware, kruk en bekkens (hihat, 2 x crash en ride)

·      Cymbals á deux

·      4 percussie (stokken) tafels

Deelnemers dienen zelf het ontbrekende slagwerk mee te nemen. 

Op het podium zijn maximaal 55 lessenaars en één directie lessenaar aanwezig. In de inspeel ruimte zijn geen lessenaars aanwezig.


Artikel 11 – Aansprakelijkheid

De organisatie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor diefstal, zoekraken, vermissen of beschadigen van eigendommen en/of instrumentarium.

 

Artikel 12 – Audiovisuele opnamen

Beeld- en geluidmateriaal dat door of namens de organisatie gemaakt is kan gebruikt worden voor promotie doeleinden voor het festival. Door deelname aan het festival stemt men hierin toe.

 

Artikel 13 – Terugbetaling inschrijfgeld

Het inschrijfgeld wordt alleen in geval van calamiteiten terugbetaald zulks ter beoordeling van de organisatie.

 

Artikel 14 – Bijzondere gevallen

​In bijzondere gevallen behoudt de organisatie zich het recht voor van dit festivalreglement af te wijken. 

Bestand downloaden
Share by: